Vilseledande reklam
"DET DÄR FÅR KROKEN OCH LABBEN GÖRA UPP OM"
En kumlabo, fiskhandlaren Zetterlöv, har anmält IFK Kumla för vilseledande reklam. Marknadsdomstolen har ännu inte yttrat sig i ärendet
Anledningen till Zetterlövs anmälan är den annons som IFK Kumla publicerat i Blaskan och i vilken man påstår att legendariske målvakten Rio-Kalle och drömtrion Gre-No-Li skulle delta i den recett- match som IFK arrangerat för de branddrabbade skobröderna Persson.
"Jag betalade naturligvis entré till matchen" skriver Zetterlöv i sin anmälan, " inte för att jag har någon större medkänsla med bröderna Hulling utan för att jag ville se de legendariska fotbollsspelarna. Döm om min förvåning när det visade sig att Rio-Kalle istället var Reo-Kalle, det vill säga kioskägaren vid Reo-biografen Karl Kihlström och innertrion Gre-No-Li var i verkligheten Gri-No-Li, det vill säga Grindtorparn-Norgren och Lindgren. Jag begärde omedelbart pengarna tillbaka, men biljettgamen Olskroken hackade mig bara på den utsträckta handen"
I sitt svar på Zetterlövs anmälan säger annonsansvarige hos IFK Kumla, Paul Fägersten, att det är fråga om ett tryckfel i annonsen. " Det har aldrig varit fråga om att vilseleda någon, allraminst fiskhandlare Zetterlöv som är en av våra trognaste besökare i Idrottsparken"
Beträffande konflikten mellan Olskroken och Zetterlöv säger Fägersten: "Det där får Kroken och Labben göra upp"
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar