fredag 23 november 2007

Snack om Roy

Idag har tre olika personer frågat mig om det är sant att Roy Hodgson blir ÖSK:s näste tränare. Varför fråga mej, jag har ingen inblick i det spelet. Men hur stor är sannolikheten att det kan bli Roy? För närvarande är Roy Finlands förbundskapten och i det just avslutade kvalspelet var han nära att för första gången någonsin ta Finland till EM-slutspel. Om han lyckats hade det varit en lika stor prestation som när han 1985 tog ett mediokert ÖSK-lag till Allsvenskt kval. Där blev det sedan som bekant tvärstopp mot Mjällby. Före forbundskaptensjobbet i Finland var Roy tränare för norska Tippeligalaget Viking Stavanger, där han hade ÖSK:aren Arvi Taaler som assisterande tränare. Kanske möts de två igen - i ÖSK. Men har ÖSK råd?

Bengt

2 kommentarer:

Klockan 24 november 2007 kl. 04:18 , Blogger Kalle sa...

Hej BT

Måste rätta dig. Det var väl ändå -84 som ÖSK kvalade mot Mjällby. I mina ögon så var laget -84 ett lag som, om man inte snubblat i kvalet, skulle ha klarat sig relativt bra i allsvenskan med rätt kompletteringar. Fem av spelarna i laget gick ju vidare och fick rätt så framgånsrika allsvenska karriärer.

 
Klockan 24 november 2007 kl. 05:23 , Blogger Bengt sa...

Tack, Kalle för rättelsen. Visst var det 1984 som ÖSK kvalade mot Mjällby.

När det gäller lagets kapacitet kan jag däremot inte hålla med dig.
Jag anser det mycket skickligt av Roy att ta detta mediokra gäng till kval. 0-4 mot Mjällby tycker jag är bekräftelse nog

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida