Strömans olyckliga exempel
Lars Ströman, ledarskribent i Nerikes Allehanda, ondgör sig med all rätt över Ericssons självsvåldiga sätt att skaffa sig ett förbättrat kassaflöde. Ericsson har bestämt att man inte kommer att betala några fakturor förrän efter 60 dagar, vad som än står som "sista betalningsdag".
Den kritiken ställer jag upp på, Lars Ströman. Men du exemplifierar med hur orimligt det vore om du ringde upp en leverantör och sa att du måste be om litet extra kritiktid. Det exemplet visar hur långt du står från verkligheten. Många, många svenskar måste göra just detta, nämligen begära få litet extra respit med betalningen. Och är begäran underbyggd med en rimlig förklaring går det i allmänhet bra. Med ränta för den utökade kredittiden.
Men Ericssons metod är förkastlig.
Bengt
0 kommentarer:
Skicka en kommentar
Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]
<< Startsida