torsdag 6 december 2007

Bloggen som blev till insändare

Enligt önskemål, framförda av mina kamrater i Lunchtolvan, har jag låtit ett av mina blogginlägg bli en insändare till Nerikes Allehanda. Det är det inlägget där jag redovisar ÖSK:s dammsugning av länets fotbollstalanger under den senaste femtonårsperioden. Detta som ett svar på sportchefen Andes Uddlings okunnighet om detta förhållande. När det gäller talangjakt påstår han att ÖSK redovisat "otaliga brister genom åren". Vilken oerhörd vårdslöshet med fakta. Antingen är det av illvilja eller också har han vilseletts av sina kollegor på sporten, dom som mycket väl vet hur framgångsrikt ÖSK varit.

Fakta: Sedan början av 1990-talet har 35 spelare, fostrade av örebrodistriktets klubbar, fått chansen att bli allsvenska fotbollsspelare. 32 av dessa har fått den chansen i ÖSK. Bara 3 spelare har gått ÖSK förbi: Agbar Barsom, Pierre Bengtsson och Oskar Berglund.

Man kan inte vara helt säker på att Nerikes Allehanda tar in insändaren. Att läsarna får reda på det rätta förhållandet måste var pinsamt för sportchefen. Det troliga svaret från Anders Uddling tror jag blir: "det var fel av mig att skriva "genom åren". Jag menade i år"


Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida