fredag 14 mars 2008

Cato och jag...

En av historiens främste talare, romaren Cato, avslutade som bakant a l l t i d sina tal med "för övrigt anser jag att Kartago bör förstöras". Han hade den bestämda åsikten att det ständiga upprepandet av ett önskemål ökade möjligheterna till förverkligande.

Jag vet inte om jag hade Catos taktik i åtanke när jag under 1990-talet utnyttjade mängder av tillfällen att skriftligen uttrycka åsikter av olika slag - då också ofta under rubriken Thörners Tankar- och då nästan till leda upprepade följande apell

"för övrigt anser jag att offside bara ska kunna dömas på bollmottagaren och att Allsvenskan ska bestå av minst 16 lag"

För övrigt äger jag inte kunskap om hur det gick för Cato och Kartago. Hur det gick med mitt tjatande vet både ni, käre läsare, och jag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida