fredag 21 mars 2008

Ett bra genrep idag, tack!

Jag kommer aldrig att acceptera det där snacket om att "ett dåligt genrep ger en bra premiär". Finns det överhuvudtaget något belägg för att detta skulle stämma och i så fall varför. Jag hoppas på ett rejält styrkeprov av ÖSK idag i genrepet mot Åtvidaberg. Blir det en blek insats av de vitsvarta kommer jag inte att med bra vibrationer se fram emot premiären mot Trelleborg.

Vad jag vill se idag? Jo, jag vill inte se Peter Westman agera på det sätt som möjliggjorde att några av hans misstag blev till "Årets mål" som ideligen spelas upp i olika sammanhang. Jag vill vidare se Patrik Anttonen spela hel match utan avbrott för krämpor. Halilovic får inte förstöra fint anlagda framstötar med offside-löpningar. Porokara bör än en gång visa att han är den tillgång som det spekulerades med i samband med hans övergång.

Jag ser fram emot ett övertygande genrep!

1 kommentarer:

Klockan 21 mars 2008 kl. 11:07 , Blogger gubben i månen sa...

Med facit av genrepet i handen finns det all anledning till oro.Mina tidigare tvivel till ÖSK:s kapacitet att klara ett 4-3-3-spel kvarstår. Mot allsvenskt motstånd är risken uppenbar att det då blir ett 4-5-1-spel i stället, annars är risken stor för många baklängesmål. Med en 4-5-1-uppställning kommer vi dessvärre att, om möjligt, producera ännu färre mål! Det är vad jag tror i alla fall. Hoppas jag har fel!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida