tisdag 6 mars 2012

Fantasirik simallians

När simklubbarna i Kumla och Hallsberg beslutade att slå sina påsar ihop för ett antal år sedan enades man om klubbnamnet Nautilus. Nu har man återigen sett sig nödsakad att ändra klubbnamnet. För det ändamålet utlyste man en tävling bland medlemmarna och fick på det viset fram ett vinnande namn. Namnförslaget som vann och storståtligen belönades blev Kumla-Hallsbergs Simklubb, förkortat KHS, eller om det möjligtvis var Hallsberg-Kumla Simklubb, förkortat HKS.

Jag deltar i namntävlingen för nya bron över Svartån vid Vattenparken. Mitt förslag är Bron. Var får jag allt ifrån, kan det vara från min gamla Kumla-gener. Jag räknar dock inte att bli lika rikt belönad som den göteborgare som vann namntävlingen gällande den nya arenan som byggts upp på samma plats som Gamla Ullevi. Bland hundratals förslag vann Gamla Ullevi, ett lysande fantasirikt förslag som belönades med att stort penningbelopp. Rättvist, med tanke på all tankemöda som vinnaren måste ha haft

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida