söndag 23 december 2007

GOD JUL!

Idag har både Kronblom och jag haft vilodag. Kronblom har inte orkat med någon rumsren klurighet och jag räknar med att komma igen med ny energi i morgon. Jag tänker till exempel offentliggöra vilka julklappar jag fått. Har inte fått klart för mig vilken julklapp som bedöms bli "årets julklapp", men jag har fått en indikation på vad "årets julklapp 2008" kommer att bli. Den indikationen har jag fått från Flen, från vilken horisont min kreative brorson Håkan siar att det torde bli bäverskrämman. Varför han anser det kommer jag att redogöra för i morgon eller senast på juldagen

Kronblom undrade om det kunde betraktas som en hushållsnära tjänst om svärmor stannade hemma hos sig i jul. Men det var ingen bra klurighet i juletid när alla ska vara snälla.

För övrigt kan jag meddela alla oroliga läsare att TV-haveriet jag berättade om för några dagar sedan inte var så allvarligt. Det handlade bara om en urdragen antenn-anslutning. Svårare var inte haveriet. Pinsamt! Tack alla som hört av sig och undrat, tack för att ni bryr er.

Det påminner mig om när jag för några år sedan klagade på ÖBOs motorgräsklippare, som jag aldrig fick att tända. Jag fick frågan om jag kollat om det fanns bensin i tanken. Jadå! Och chokar du innan du drar i snöret?
Jodå! Och har du öppnat kranen till bensintanken? Jag svarade naturligtvis ärligt även på den frågan. Numera har jag inga som helst problem med ÖBOs motorgräsklippare

Jag önskar mina läsare en riktigt GOD JUL. Tack Inger H, Kaffe-Ragnar, Gubben i månen och Kalle för att ni kommenterar mina inlägg. Fortsätt med det, tack!

Bengt


2 kommentarer:

Klockan 23 december 2007 kl. 23:39 , Blogger gubben i månen sa...

Tack för trevlig läsning, många kloka synpunkter och en del andra också för den delen. Ser fram emot en fortsättning under 2008.
Vill också passa på att önska tomten i Björkhaga och alla hans läsare en riktigt GOD JUL och ett bra 2008!
PS
Sätt i antennen och öppna bensinkranen även nästa år!

 
Klockan 25 december 2007 kl. 00:10 , Blogger Bengt sa...

Jag är inte nöjd förrän alla mina synpunkter betraktas som kloka. Jag har gått igenom alla mina inlägg men har misslyckats med att välja ut några som inte är fyllda av klokhet. Du förväxlar väl inte mig med Kronblom?

Tack för julhälsningen!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida