fredag 21 december 2007

I kassakön på Willys

Det hände på Willys i Västhaga idag. I kassakön. Jag hade inte handlat mer än vad som rymdens i en korg. I kassakön närmast före mig stod en dam som storhandlat. Full vagn med mycket julmat för både människor och djur. Närmast bakom mig en man med indiskt utseende och en liten löjlig vit hätta på huvudet. Han hade valt vagn trots att han bara handlat en stor dunk med saft. Sådär, nu har vi klar för oss vilka som agerar i den här lilla julshowen.

När jag vände mig om i kön och såg att han med vita hättan bara hade en sak att betala , föreslog jag att han skulle gå före mig i kön. "Men du får själv fråga damen före mig om du får passera henne också", sa jag. Så gjorde han också och fick till svar "nej nu har jag redan börjat att plocka upp". Det var i och för sig sant. Hon hade redan ställt upp två burkar med "Mjau" på bandet. Så "hättan" fick snällt behålla sin plats i kön. Men det var nu det hände, det som är värt ett inlägg. "Djurvännen" hade väl tömt vagnen till hälften ungefär när hon skulle lägga upp en 5-kilossäck med kattsand på bandet. Säcken sprack. Riktigt rejält för övrigt. Varorna på bandet blev fomligen översköljda med kattsand. Kassören fick kalla på städhjälp och det blev helstopp i kassakön.

Jag och "hättan" flyttade över till grannkön och när vi var klara pågick fortfarande städjobbet. Tyckte nog att i varje fall "hättan" smålog litet smått när han skyndade iväg med saftdunken under armen.

Somliga straffar gud genast. Jag kan inte tänka mig att kattsandspåsen gått sönder om hon låtit "hättan" gå före i kön. Vad tror ni?

Bengt

3 kommentarer:

Klockan 22 december 2007 kl. 01:48 , Blogger gubben i månen sa...

Jag och hustrun har upplevt samma sak i kassakön på Willys. Inte att ändra turordningen i kön men väl att en påse med kattsand gått sönder för kunden före oss.
Jag föreslår därför att vi med gemensamma krafter å det bestämdaste kräver en särskild kassa för enbart kattsand!
Vad tycker du Bengt?

 
Klockan 22 december 2007 kl. 12:40 , Blogger Bengt sa...

Nej, jag tycker att sens moralen i historien är att man ska släppa fram dom med ett fåtal varor. Eller istället för en särskild kassa för kunder som köpt kattsand ha en kassa för kunder med max 5 varor. Jag antar att ditt förslag är skämtsamt

 
Klockan 22 december 2007 kl. 23:43 , Blogger Bengt sa...

Vid närmare eftertanke är ditt förslag kanske inte så tokigt. Så jag ändrar mig och säger MJAU. En kattsandskassa vore inte kattskit.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida