fredag 15 februari 2008

Som Mats Rubarth - fast bättre

I ett inlägg strax för jul redovisade jag stor oro inför ÖSKs chanser i 2008 års Allsvenska. Med Larsens kängor liggande på hyllan och med Riddez flyktad till Norge fanns det alla skäl till den oron.
Till oron bidrog också Anttonens besked att till högerbacken tänkte han inte återgå. Illa värre eftrsom den tänkbare ersättaren för Anttonen, Fredrik Samuelsson, lämnat klubben för Assyriska.

Efterhand har läget ljusnat och är i nuläget så ljust att en medlem i Lunchtolvan vid senaste mötet förde till torgs att årets ÖSK-trupp är den bästa någonsin. Denne man är ändå i den positionen att han normalt ska anse "att det var bättre förr" eftersom han var en av dom med stort ansvar och inflytande i klubben 1994, ÖSKs bästa fotbollsår någonsin.

Själv vill jag inte sätta så högt betyg än på årets trupp. Det får nog gå en tid till innan det visar sig att kamerunerna är fåglar och inte fiskar (för nog är fåglar bättre än fiskar i fotbollssammanhang?) och att den finske landslagsmannen svarar upp mot det betyg en trovärdig ÖSK-are gav :Han är bättre än Mats Rubarth och till vissa delar bättre, till andra delar litet sämre än Mattias Jonsson". Jo, jo det är att ha krav på sig. Så visst kan det bli bra, men om jag idag skulle skissa på ett premiärlag mot Trelleborg så skulle jag nog göra stora missar i förhållande till det lag som springer ut på Behrn-plasten i allsvenska premiäromgången.

Men visst kommer Patrik Anttonen att spela högerback och Fredrik Nordback vara lagkapten med tröja nummer 100. Men det enda riktigt säkra är väl att matchspeakern som vanligt heter Sven-Arne Ahlberg

Bengt

2 kommentarer:

Klockan 15 februari 2008 kl. 12:46 , Blogger Kaffe Ragnar sa...

Hallå Bengt!
Får jag gissa ... den där ansvars-människan som fanns med på 90-talet ... det måste väl vara Åke Granit? Jag ska notera hans åsikt och återkomma.
Själv tror jag också på ett positivt år med nye Sixten i spetsen.
/Kaffe Ragnar

 
Klockan 16 februari 2008 kl. 00:52 , Blogger Vänlige sa...

Det år så klart att Sven-Arne ska vara speaker,

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida