tisdag 12 februari 2008

Det oförklarliga fyndet i Karlslundsskogen

Jag såg på långt håll att det inte var det vanliga skräpet som låg där på sidan av motionsspåret i Karlslund. Ungefär tre kilometer från starten, medsols. Under tiden jag närmade mig objektet försökte jag gissa vad det kunde vara. Men jag gissade helt fel.

För vem kunde ana att det mitt ute i skogen skulle ligga en mosbricka med en portion potatismos. Utan korv dock, men med en plastgaffel nedstucken i moset. Jag tittade mig omkring för att konstatera att jag verkligen var i karlslundsskogen och inte på Järntorget eller något annat korvmojscentrum. Jag var i Karlslundskogen.

Klart att tankarna började rulla. Under vilka omständigheter har en mosbricka, utan korv visserligen, hamnat mitt ute i skogen. Så vitt jag vet är det flera kilometer till något näringsställa med korv och mos på menyn. Den första tanken var, att det var ett något udda energitillskott som en långskubbare tagit med sig men slängt när han märkte att det var pulvermos. Långsökt kanske. Eller någon som ville praktisera ett frihetsideal som han ville få utlopp för. "Jag slänger väl för f-n min mosbricka var jag vill". Kanske var det Ola Ström. Nej, förlåt, Ola, jag skojade bara.

Jag funderar fortfarande, men har svårt att komma fram till någon bra förklaring. Jag lät brickan ligga kvar. Det kunde ju vara så att någon långskubbare ätit upp korven på första rundan och sparat moset till den andra. Med risken att något hungrig motionär hann före. Eller pensionär.

Detta hände tisdagen den 12 februari 2008 klockan 9.45 ungefär.

Bengt

2 kommentarer:

Klockan 14 februari 2008 kl. 00:20 , Blogger Sportchefen sa...

Jag vill kontra med:
En gång när jag var i Karlslundsspåret och sprang så mötte jag en bloggare vid namn Bengt, kanske den man som ligger bakom ´"Thörners Tankar", långt i från datorer och internet, undrar hur han hamnat där?

 
Klockan 14 februari 2008 kl. 01:24 , Blogger Bengt sa...

Det är en viss skillnad på en bloggare och en mosbricka. En bloggare kan jogga i motsats till en klick pulvermos på bricka.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida