lördag 8 mars 2008

Ett lokalt "Jerringpris" efterlyses

Vill man bli vinnare av Jerringpriset ska man nog inte förlägga sina idrottsliga bragder till början av året. Vi som röstar glömmer så lätt. Synd på sådana pärlor som Charlotte Kalla, Susanne Kallur och nu idag Stefan Holm presterat. Skulle knappast tro att deras prestationer nu i början av året blir ihågkommna efter förtjänst när det är dags att lägga sin röst.

För Stefan Holm och Susanne Kallur finns naturligtvis chansen att upprepa bravader värda priset. Jag tänker på Olympiska Spelen i Peking där både Holm och Kallur tillhör guldfavoriterna. Men jag tror inte at det räcker med guld för vare sig Kallur eller Holm om det svenska fotbollslandslaget vinner EM-finalen mot förslagsvis Italien i sommar.

Förresten, nog vore det kul med ett lokalt " Jerringpris", varför inte ett Orvar-pris där vinnaren röstas fram av länsinvånarna. Men hur organiserar man omröstningen? Något för Telia och/eller Nerikes Allehanda att fundera på. Om röstningsmöjligheten fanns idag skulle jag välja att rösta på bandygrabbarna i ÖSK. Jag måste ändå erkänna att jag varit mycket negativ till laget alltsedan de spelade 10-10 mot Katrinehom. På hemmais. Spelar man hemma mot Katrineholm godkänns historiskt sett bara 15-0 eller liknande. Och nog är det inställningsmässigt något galet om man inte vinner om man gör tio mål.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida