torsdag 6 mars 2008

Grushögen bakom min bil

Jag har fått beskedet att grusningen och hyvlingen av parkeringplatsen vid Oset i går genomfördes enligt sedan länge beslutad plan. Det hade alltså inget med min inspektion att göra. Men nog såg händelsen ut som en tanke. Särskilt eftersom man startade arbetet med att lossa ett lass grus alldeles bakom min bil. Det fanns fem andra bilar att välja bland.

Nu väntar jag bara på att man skall göra en översyn av skyltarna längs cykelbanan till Björkhaga. Jag vill inte, enligt skyltningen, fjärma mig från Björkhaga för varje steg jag tar i rätt riktning. Och varför inte samtidigt fixa till den bågformade skylten vid förskolan ANTA i Oxhagen, så att den blir lika fräsch som den var för 20 år sedan. Det förtjänar GLÄNTAN! Jag antar att det också är en kommunal angelägenhet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida