fredag 7 mars 2008

Samtal över en kundvagn

Avlyssnat idag vid kundvagnsuthyrningen hos Willys på Västhagagatan. Agerande en dam och en herre. Damen på väg att återlämna sin kundvagn och herren på väg att hämta en. Jag stod själv nära och avlyssnar följande samtal mellan de två

Herren: Då kan jag överta din vagn. Har du köpt den för en femma eller en tia?
Damen: En femma
Herren: Vilken otur, jag har bara en tia, men kan du vänta här så går jag in i tobaksaffären och växlar
Damen: Ja, jag väntar

När jag rattade ut från parkeringen såg jag att damen stod och väntade. Det kanske var kö inne i tobaksaffären.
De två agerande pratade klingande svenska. Nåja, i varje fall klingande närkingska. Det var alltså inga norrmän om ni trodde det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida