tisdag 1 april 2008

Inspektion av rondell

Har just varit och inspekterat rondellbygget vid Lek- och Buslandet. Precis som jag trodde är bygget inte klart men man ser ändå hur det kommer att se ut i färdigt skick.

Vad jag förstår har rondellen tillkommit efter påtryckningar från anställda utefter Åbyvägen. Vid rusningstrafik har de haft långa väntetider för att komma ut på Adolfsbergsvägen (den heter väl så) speciellt de som från Åbyvägen skall svänga åt vänster mot Västhaga. I rondellalternativet behöver de nu bara invänta tráfik från vänster. Utan rondell måste de invänta trafik både från vänster och höger. För att vara idealisk borde rondellen ha varit mycket större, men närheten till motorvägen har inte gett plats för modell större.

Min uppdragsgivare ser rondellen som ett provisorium, men det tror jag inte att det är. Den kommer nog att finnas där i många år till förtret för de som färdas på Adolfsbergvägen men till gagn för de som har sin arbetsplats utmed Åbyvägen. Jag stod cirka tio minuter och studerade trafiken vid rondellen och den flöt på bra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida