tisdag 1 april 2008

Rondell vid Lek- och Buslandet

Mitt rykte som professionell påtryckare på kommunen har spritt sig. Just idag fick jag förslaget att ta mig en titt på den rondell som håller på att byggas nära Lek- och Buslandet. Enligt min uppdragsgivare är rondellen av skandaltypen, byggd för att skapa olyckor. Jag åker väl och tittar. Kanske det är ett aprilskämt.

Överhuvudtaget är jag vän av rondeller så det ska nog mycket till om jag skall kritisera. Utan att ha varit där erinrar jag mig att platsen, där man tydligen håller på att iordningställa en rondell, i n t e är en fyrvägskorsning, vilket brukar vara det främsta kravet för att en rondell skall vara en bra lösning

Jag åtar mig gärna ytterligare uppdrag. Ring så cyklar jag och tittar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida