tisdag 25 november 2008

Pokerförlust - igen!

I går var det årets näst sista pokerkväll med gänget och för fjärde gången i rad låg jag på förlust när sista given var spelad. Jag vägrar att tro att den förlustraden beror på att jag är en sämre pokerspelare än mina motståndare. Sannolikt är förhållandet det omvända, trots förlusterna. Jag förlorade den här gången trots att jag för det mesta satt med bra kort. Oturligt nog satt en eller flera av motståndarna med ännu bättre kort just de givarna. Däremellan kunde stora potter plockas hem på mediokra kombinationer.

Kommer ni ihåg ÖSKs hemmamatch mot Halmstad i somras? Då gjorde HBK ett contringsmål redan i matchinledningen, därefter var det ÖSK för hela slanten. Men domaren och ett dyngande HBK-försvar såg till att det blev ÖSK-förlust. Just så, utvecklade sig pokerkvällen för mig igår. Jag var bäst, men förlorade ändå. Det är det som är det farliga med poker!

För att ni inte ska tycka alltför synd om mig talar jag om att förlusten blev 34 kronor

PS Har just fått ett mail från en gammal västgöte som påstår att Snavlunda inte ligger inom Bergslagsområdet. Hur dum får en del vara? DS

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida