måndag 21 mars 2011

Björnen har vaknat

Det börjar droppa in i idet, så det är väl en signal att det är dags att vakna och ta del av och kommentera det som händer i världen igen. Tittar i almanackan och ser att det är vårdagjämning, vilket borde betyda att Bengt har namnsdag. I ärlighetens namn måste jag erkänna att jag började mitt uppvaknande redan i går, passande nog eftersom det var stormatch på Behrn Arena. Jag var nämligen åsyna vittne till ÖSKs utspelning av utpekade ( av Thomas Wernersson) guldfavoriten IF Elfsborg.

Möjligen underlättades utspelningen av att Elfsborg fick en spelare utvisad redan i matchinledningen. Domaren godkände inte att Elsborg fick kasta in en ersättare för den utvisade trots att ÖSK gett sitt godkännande till ett sådant arrangemang. Med tanke på hur ÖSK-offensiven mojnade i den andra halvleken drar jag slutsatsen att ÖSK drog ner på tempot och ambitionerna till nivån "halvfart" för att ge Elfsborg den kompensation som domaren förvägrade guldfavoriterna.

Jag och ytterligare över 2000 åsyna vittnen fick, förutom den tidiga utvisningen och ÖSKs propagandaspel, se vildhjärnan Kean dra på sig två varningar, och därmed utvisning, inom loppet av 8 (!) sekunder. Domaren hann inte ens blåsa för den första förseelsen innan det var dags för nästa.

För övrigt ska jag senare återkomma till ÖSKs nyförvärv som verkar kunna ÖSK ytterligaren en dimension till det avancerade passningsspelet. Den nya dimensionen är flykt, snabbhet och beslutsamhet i anfallsspelet. Det våras inte bara för björnen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida