söndag 27 maj 2012

Ge mig ett bevis på lagmoral

Ett vanligtvis bra mått på ett fotbollslags moral ( beslutsamhet, tåga, självförtroende) är förmågan att vända underlägen till  vinst. Det var främst sådan lagmoral som ledde till  allsvensk guld för Helsingborgs IF förra året. Mer än hälften av lagets vinster kom i matcher där man hamnat i underläge.

Sådan styrka visade inte ÖSK vid något tillfälle under den allsvenska säsongen 2011 och någon förbättring har i det fallet inte inträtt i år. Jo, förresten, i år har laget vid två tillfällen räddat oavgjort när man hamnat i underläge - mot Göteborg och AIK. Det klarade man inte vid något tillfälle 2012. Därför skrev jag i min blog före seriepremiären mot Åtvidaberg att mitt drömscenario i den matchen  var att Åtvidaberg gjorde första målet men att ÖSK visade ny moral och vände till seger 3-1. Det blev som alla vet inte riktigt så.

Jag vill naturligtvis inte att ÖSK ska hamna i underläge, mot tex Gais i omstarten, men om man ändå gör det vill jag för första gången på snart två år se ÖSK vända en sådan "olycka" till "lycka", det vill säga tre poäng.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida