måndag 8 oktober 2007

Sömnpiller

Alla har vi väl några mer eller mindre bra metoder att somna in på kvällen om det inte sker med automatik. Själv har jag en metod som bygger på alfabetet och som har visat sig fungera bra. Det är inte så lätt att beskriva, så det sker nog bäst genom ett exempel. Jag har en topplista på, vad jag tycker, Sveriges bästa fotbollsspelare genom alla tider - men per bokstav från A till T (jag slutar vid T för det är så himla svårt att hitta några lirare som t ex börjar på X) Alltså bästa fotbollsspelaren vars efternamn börjar på A, sedan B o s v. Är du intresserad av att ta del av min lista ( som du naturligtvis tycker är åt h-vete)
Andersson Patrik
Bergmark Orvar
Carlsson Henry "Garvis"
Dahlin Martin
Edström Ralf
Fredriksson Stig
Gren Gunnar
Hamrin Kurt
I brahimovic Zlatan
Jonsson Torbjörn
Kindwall Ove
Larsson Henke
Magnusson Roger
Nordahl Gunnar
Olsson Ove
Palmér Calle
Ravelli Thomas
Skoglund Lennart "Nacka"
Thern Jonas

Den här listan rabblar jag och det är ytterst sällan jag hinner fram till Jonas Thern innan jag somnar. Förresten vad har du emot mina val. Du kanske tycker att Tomas Brolin borde komma före Bergmark eller att Dan Corneliusson är ett starkare namn än "Garvis" . Och finns det inget starkare namn än "Fiskar-Ove" Olsson på O?

Jag säljer metoden för en förhållandevis billig penning.

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida