onsdag 12 december 2007

"Morfar" göder myten

Signaturen "Morfar" har kommenterat mitt inlägg rubricerat "Ett hyfsat länslag". Jag citerar:

"Man har ju upplevt några år med pustanden och stönanden på Vallens läktare över spelare som aldrig fått en ordentlig chans. Sen försvinner de till andra klubbar, får speltid och slår igenom. Några av dem du räknar upp hör ju till den kategorin"

Jag går igenom namn efter namn på min lista, men hur jag än anstränger mig kan jag inte finna någon mer än möjligtvis Emra Tahiri som stämmer med "Morfars" beskrivning.

Eftersom jag förstår att "Morfar" är en mångårig ÖSK-anhängare som ändå har denna felaktiga syn på ÖSK:s förmåga att fånga in och utveckla unga talanger, är jag inte längre frågande till hur och varför denna myt frodats och levt genom åren.

Bengt

2 kommentarer:

Klockan 12 december 2007 kl. 09:48 , Blogger morfarfar sa...

Det var inte min mening att göda någon myt. Jag undrade bara stillsamt varför den uppstått och lever vidare med sådan styrka.
Om den nu saknar all grund. Intressant om så många har fel i sin åsikt. Det borde vara skäl nog för NA att publicera ditt inlägg...
Men nog har en och annan "godbit" gått våra näsor förbi - åtminstone på senare tid: Florén, Johansson, Gustavsson, Forward-killarna till MFF, Emra.
Men det var kanske bättre förr?

 
Klockan 12 december 2007 kl. 11:40 , Blogger Bengt sa...

När det gäller vad som hänt i år ber jag dig läsa inlägget "ÖSK-nätet har blivit grovmaskigt"

När jag läser din kommentar (den som jag citerat) är det ett praktexempel för mig hur en myt kan leva vidare. Det är förmodligen många som skulle kunna säga samma sak som du, men förmodligen också ha samma svårighet att ge exempel.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida