fredag 14 december 2007

Vallöftet som bara var fläsk

Det enda löfte som samlingpartierna avgav före valet, som berörde mig personligen har jag inte sett röken av. Löftet var att pensionärer över 65 som bor i hyresrätt skulle få en hyresrabatt på 3.000:- per år.

Så här formulerades vallöftet på Nya Moderaternas hemsida:

" Moderaternas politik beräknas leda till förbättringar för en pensionär med 300 kronor i månaden när plus och minus summeras. Det beror på höjt bostadstillägg och en skatterabatt på 3000 kronor för dem över 65 år som bor i hyresrätt"

Jag vill nu tala om för Reinfeldt & Co att jag är pensionär, jag är över 65 och jag bor sedan 25 år i hyresrätt. Var är mina pengar? Hittills har jag inte kunnat inkassera en enda förbättring.

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida