måndag 17 mars 2008

En som missförstått...

Har fått synpunkter på min "Fotbollsskola för åskådare", enkannerligen då lektion nr 2. Den lektionen börjar med exemplet med backen som förirrade sig ända upp i fiendeland, en flykt som till tränarens stora förtvivlan slutade med ett skott på mål.

De kritiska synpunkter som framförts är att Fotbollsskolan här redovisar gammal rutten skåpmat, ej anpassad för dagens fotbollsåskådare. "Det var förr i tiden som backarna inte fick passera mittlinjen och framförallt inte fick försöka sig på att skjuta. Nu för tiden skall backarna delta i anfallsspelet." En riktig synpunkt, men vad jag påstod var att det fortfarande "finns en flaga kvar" av säkerhetstanken att om backen avslutar med skott så får inte det skottet limmas av målvakten. Varken tränare eller lagkamrater vill se sådana avslut. De jublar bara om A. det blir mål eller om B skottet går långt utanför. Om målvakten limmar bollen bäddar det för en livsfarlig contraattack. Sånt får bara inte ske.

Jag emotser gärna synpunkter på min Fotbollsskola, gärna från tränare som kan bekräfta att jag är rätt ute.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida