söndag 16 mars 2008

Jobbig vår för Gertrud och Tekniska Förvaltningen

Jag inser min skyldighet att hålla läsarna av min blogg ajour med mina kontakter med Gertrud Rydholm, Trafikhandläggaren på Tekniska Förvaltningen. Kontakterna har hittills bara skett mailvägen ska sägas. Efter att Gertrud gett mig rätt när det avståndsuppgifterna efter cykelvägen ( nåja, det är lika mycket en gångväg) Centrum- Björkhaga har följande skett.

Först det som inte skett. Fortfarande har skiftning av skyltar inte skett. Fortfarande kommer man längre ifrån Björkhaga ju mer man närmar sig bostadsområdet. En paradox. Men jag inser att sånt kan ta tid och framförallt att det inte har högsta prioritet. Jag lovar att hålla koll och rapportera.

Det som skett är att jag i mail talat om för Gertrud var efter sträckan Centrum-Björkhaga man kan läsa sig till olika avstånd mellan de två punkterna. Jag utgår då ifrån att man vid varje skyltställe ska kunna addera de två avståndsuppgifterna till varandra. Som t ex i Oxhagen där skyltarna säger att det är 0,9 till Björkhaga och 2,2 till Centrum. Alltså 3,1 mellan Centrum och Björkhaga. 200 meter efter denna skyltplats finns en ny. Där har avståndet till Björkhaga helt korrekt minskat till 0,7 men helt plötsligt har avståndet till Centrum på dessa 200 meter ökat från 2,2 till 3,0. Avståndet mellan Centrum och Björkhaga är vid denna avläsningsplats 3,1. När man väl kommer fram till Björkhaga kan man på vägvisarskylten där läsa: Centrum 4,0.

Tror att Gertrud kommer att fixa till det så att vi så småningom får veta om det är 4,0, 3,7 eller 3,1 mellan Centrum och Björkhaga. Lite extra knepigt blir det för henne när hon och hennes folk skiftar de två skyltarna som hon lovat. Då kommer den vid Trängen att visa att det är 2,6 kvar till Björkhaga, men kommer den skylt som på samma plats visar att det är 1,6 till Centrum vara kvar får vi en fjärde avståndsuppgift mellan Centrum och Björkhaga, nämligen 4,2.

Gertrud Rydholm och hennes Tekniska Förvaltning kommer att ha häcken full i vår den saken är klar. Avslutningsvis vill jag meddela att min stegräknare säger att en Björkhagabo får räkna med att gå eller cykla 4,5 för att komma till Centrum

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida