torsdag 3 april 2008

Lek- och Busrondellen blir följetong

Jag kommer under våren och sommaren, ja så länge det finns anledning, att hålla koll på vad som händer med den s k rondell som håller på att färdigställas på Adolfsbergvägen i höjd med Lek- och Buslandet. För enkelhetens skull kommer jag i fortsättningen att kalla rondellen för "Lek- och Busrondellen". Ett passande namn för övrigt, eftersom många anser att Örebro Kommuns Gatukontor ( för det är väl kommunen som har ansvaret?) litet lättjefullt leker och busar med trafikanterna här.

Jag kommer själv att då och då göra inspektionsturer, men jag har också skaffat mig rapportörer som dagligen registrerar och rapporterar till mig vad som händer. Om det överhuvudtaget händer nåt. Om ni t ex ser någon som sitter på en brassestol mitt i rondellen med block, penna och räknedosa så är det jag som registrerar trafikintensiteten på platsen. Det är mycket möjligt att "Lek- och Busrondellen" blir en följtong i min blogg. Hur många avsnitt det blir avgör Örebro Kommuns Gatukontor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida