måndag 14 april 2008

På Lekochbusrondellfronten intet nytt

Kronblom har inte kommit med någon lägesrapport när det gäller Lekochbusrondellen så jag tog själv en tur för att informera mig om läget. Allt är intakt. Betongklumparna, de enorma långtradardäcken och grindarna finns kvar för att markera att det är en rondell. Sedan några månader tillbaka har ingen aktivitet synts till vid den provisoriska rondellen, vilket irriterar framförallt de som har sin arbetsplats utmed Åbyvägen.

Om ni tycker att det blir tjatigt med rapporterna från och om den här rondellen så kan jag inte ta hänsyn till det. Jag är trogen mitt uppdrag att bevaka och beskriva hur Gatukontorets arbete fortskrider. Vilket det alltså inte gör. Det här missfostret till rondell, eller cirkulationsplats, finns till beskådande där Åbyvägen mynnar ut i Västhagagatan. Namnet, Lekochbusrondellen, kommer av att Lek- och Buslandet är närmaste granne.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida