torsdag 10 april 2008

ÖSKs revanchlust avgör

Klockan är nu fem minuter över arton torsdagen den 10 april och om två timmar sker kick off i allsvenska matchen mellan ÖSK och seriesegeraspiranterna Kalmar FF. Jag anger den här tiden för att ni inte ska komma och säga att briljerar med några efterhandskonstruktioner. Jag är ganska övertygad om att ÖSK vinner matchen. Ni kan väl komma ihåg var ni läste det experttipset först!

Så bister kritik som ÖSK fick efter den bleka insatsen på Ullevi måste ha fött en grym revanchlust. Jag är ganska säker på att Nanne Bergstrand (Kalmars tränare) har påpekat just detta för spelarna vid den vanliga genomgången. Även om de konfortabelt vann förra säsongens match på Behrn Arena är de medvetna om att de nu kommer att möta rytande lejon som med hjälp av hemmapubliken kommer att vara oerhört beslutsamma."Här ska inte släppas några enäggstvillingar eller santiner över bron" Revanchlusten blir ju dubbel eftersom det var närmast en förnedring som kalmariterna bestod ÖSK förra året.

Matchhjälte blir i första hand Peter Westman. I andra hand Sebastian Henriksson som gör avgörande målet.

Om mitt tips inte slår in kommer jag inte vidare att påminna om det här inlägget.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida