onsdag 2 juli 2008

John Alvbåge viktigaste värvningen

"Jag har stått 97 av ÖSKs 99 senaste matcher och det har gått bra" säger Peter Westman i en NA-intervju sedan det blivit klart att John Alvbåge återkommer till klubben. Antalet Westman -matcher stämmer säkert men om det gått så särskilt bra är mera tveksamt, i mitt tycke faktiskt ett rent felaktigt egenberöm. Visserligen har ÖSK-ledningen sagt att värvningen av en målvakt inte haft särskilt hög prioritet, det är anfallare man sökt med ljus och lykta efter framförallt, men jag är övertygad om att Alvbåges återkomst är viktigast för att ÖSK ska klara det allsvenska kontraktet.

ÖSK har av hävd haft mycket duktiga målvakter, Berndt Karlsson, Lasse Karlsson, Sven-Gunnar Larsson, Anders Karlsson och John Alvbåge. Jag tycker inte att Peter Westman har hållit föregångarnas klass även om han haft ÖSK-tränarnas förtroende 97 matcher av 99.

Jag har ingenting emot om Peter i dagens match mot AIK visar att jag har fullkomligt fel.



2 kommentarer:

Klockan 3 juli 2008 kl. 09:51 , Blogger Kaffe-Holgers kusin sa...

Varför satsa på att någon ska vakta målet när redan Westman gör det så bra?
Det är ju målgörare vi måste satsa på!

 
Klockan 3 juli 2008 kl. 23:32 , Blogger Bengt sa...

Det är Westman själv som påstår att han gör ett bra jobb Tror inte att din kusin håller med om ditt betyg till Westman

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida