lördag 10 juli 2010

När jag får anledning säga "vad var det jag sa"

Ja, det är väl lika bra att avge tipset innan de avslutade VM-matcherna är spelade. Det finns liksom större tyngd i "vad var det jag sa" om det är den tågordningen som gäller. Å andra sidan är de två återstående matcherna, bronsmatchen och finalmatchen, så lättippade att inte ens en bläckfisk kan missa. Naturligtvis kommer prispallen att få följande bemanning: 1. Spanien 2. Holland. 3.Tyskland 4. Uruguay.

Några bloggar tillbaka påstod jag att det var utelutet att världsmästartiteln skulle hamna utanför sextetten Spanien, Italien, Brasilien, Holland, Tyskland och Frankrike. Jag kompletterade detta tips med kommentaren " England får ursäkta". Jag hade kunnat begränsa mig till en kvartett, men jag trodde faktiskt en del på såväl Italien som Frankrike, förra VM-turneringens finalpar. Jag påstod också i den aktuella bloginlägget att "Spanien är VM-turneringen bästa lag", vilket nu ska bevisas.

Däremot får jag nog bakläxa på tipset att Argentinas Messi kommer att vinna titeln "bäste VM-spelaren". Det priset, om det överhuvudtaget delas ut ett sådant pris, måste gå till Tysklands Sweinsteiger eller någon av Spaniens mittfältskungar Xavi och Inieta.

Ytterligare ett tips när jag ändå är igång. När Mjällby AIF kvalificerade sig för kvartsfinalspel i Svenska Cupen genom att besegra Malmö FF med 4-1 gjorde Moestafa El Kabir samtliga fyra mjällbymål. När Mjällby idag möter ÖSK kommer denne El Kabir att få gå mållös från planen. Det är mitt tips, vilket i sin tur betyder att ÖSK når sin bästa placering i Svenska Cupen på många år.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida