söndag 15 augusti 2010

Porokara har gjort sitt i ÖSK

I mitt förra inlägg kallade jag honom "den räddhågade vänsterforwarden", som av någon obegriplig anledning uttagits att representera Finland i en träningsmatch mot Belgien. Hursomhelst tog Roni Porokara väl var på den chansen att visa upp sig för hugade proffsagenter, för enligt den vanligtvis skicklige fotbollsanalytikerna Göran Göransson var Roni riktigt på alerten, en av de bättre i det finska laget. Den i ÖSK konstant målofarlige ytterforwarden gjorde dessutom matchens enda mål.

"Det är kanske i det finska landslaget som Porokara ska återfinna det förlorade självförtroendet" dristade jag mig att hoppas. Nu lär han, vad jag erfarit, inte få någon chans att visa upp en eventuellt återfunnen självkänsla i ÖSK-dressen, eftersom han sannolikt ställs åt sidan i de kommande allsvenska matcherna. ÖSK har uppenbarligen tröttnat på att ge finländaren den gratisreklam som en ordinarie plats i ÖSKs förstuppställning innebär. Beslutet att agera på det sättet har naturligtvis underlättats av Porokaras miserabla form på sistone.

Bli därför inte förvånade om den vänstra forwardplatsen i ÖSK-laget mot Mjällby i morgon disponeras för en come back-ande Bassombeng.

Rätt eller fel? Rätt om anledningen hans dåliga insatser på sistone. Fel om petningen beror på oviljan att teckna nytt kontrakt med ÖSK.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida