söndag 30 december 2007

Till Fredrik Reinfeldt

Detta inlägg är enkom avsett för

Statsminister
Fredrik Reinfeldt
Regeringskansliet Rosenbad

Stockholm

Hej, Fredrik!

Jag sitter just med budgetarbetet inför det nya året. Det är inget gigantiskt arbete men ändå nödvändigt att göra för att bedöma hur det nya året kommer att se ut ekonomiskt för en familj som vår. Det vill säga för ett pensionärspar som bor i hyresrätt. En budget brukar betraktas som "en kvalificerad gissning" över på vilken nivå olika intäkter och kostnader kommer att hamna, men det är bra om man kan skaffa sig full vetskap på så många intäkts- och utgiftsposter som möjligt. Det är av den anledningen jag riktar detta inlägg till dig, eftersom jag förstår att det bara är du, eller din finansminister, som kan ge mig ett besked.

Min fråga är, om det av dig med enfas utlovade bidraget/hyresrabatten/skatterabatten på 3000 kronor till pensionärer över 65 år som bor i hyresrätt kommer att utbetalas i år? I vilken form kommer det att komma mig och min hustru till del? Och när i så fall". Eftersom jag trodde på ditt löfte räknade jag in den intäkten redan i min hushållsbudget förra året, men det blev ju en rejäl miss. Jag vill inte göra om det misstaget, varför jag väntar med att lägga in det beloppet, 3.000 kronor, på intäktssidan till dess du lämnat ett besked.

Att jag vänder mig direkt till dig beror på att jag inte kunnat få något besked från dina allianskollegor i Örebro.

Hälsningar
Bengt Thörner
Örebro

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida