fredag 11 januari 2008

Norrköping överraskar och ÖSK blir 10:a

IFK Norrköping blir som nykomling den stora överraskningen i 2008 års Allsvenska, men den första vinnaren i Sveriges första riktiga fotbollsliga blir Malmö FF. Förra årets vinnare IFK Göteborg blir bara 7:a. Hur jag vet det? Jag har spelat igenom spelprogrammet- 30 omgångar- med mitt eget unika system som har en ytterst liten felmarginal. Så här kommer Allsvenska sluttabellen att se ut:


1. Malmö FF
2. IFK Norrköping
3. IF Elfsborg
4. Kalmar FF
5. Djurgårdens IF
6. Helsingborgs IF
7. IFK Göteborg
8. Hammarby IF
9. AIK
10. Örebro SK
11. Halmstad BK
12. GIF Sundsvall
13. Gefle IF
14. GAIS
15. Ljungskile
16. Trelleborg

ÖSK stannar på 35 poäng, som man spelar hem genom 7 segrar och 14 oavgjorda. Med de 14 oavgjorda matcherna slår man sitt gamla oavgjordarekord på 13 matcher. Men då var förstås det totala antalet matcher bara 22 mot 30 i år. Malmö FF blir först med att nå 70 poäng i Allsvenskan.

Jag ber ursäkt om jag förstört spänningen.

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida