tisdag 19 februari 2008

Lunch, fotboll, poker och kontrollerad syn

Jaså, ni är nyfikna på vad jag ska ha för mig den närmaste tiden. Hur intressant kan det vara? Men låt gå då. Dom allra närmaste timmarna, innan det blir onsdag, ska jag fastställa en agenda inför Lunchtolvan ordinarie möte i morgon. Den agendan ska också sändas ut till medlemmarna per omgående så dom kan förbereda sig. Därefter blir det hela den kommande veckans höjdare, CH-matchen i kväll mellan Liverpool och Inter. Den matchen är på förhand så intressant att det inte skulle förvåna mig om det utmynnar i ett "är dom inte bättre"

Som sagt var, i morgon är det ätning med Lunchtolvan och spekulationer kring fiaskot i Norrköping. För en vecka sedan hade vi ett lag som i kvalité kunde mäta sig med 1984 års silverlag. Skulle inte förvåna mig om någon i morgon kommer att med emfas lova "att det här kommer att gå åt h-vete". Min uppgift under mötet är att göra sådana noteringar att jag senare under eftermiddagen kan formulera ett protokoll där överensstämmelsen med sanningen inte behöver vara. anmärkningsvärt stor.

På torsdag ska jag ta den veckovisa dusten med de 350 anställda hos Willys i Västhaga. Det gäller att slå sig fram till de varor man behöver för att hålla livslågan brinnande under den närmaste veckan. Vad jag förstår har Willys inte något lager utan när varubilarna kommer från Arla, Scan och Skogaholm och alla de andra, så bärs varor direkt ut i kundlokalen. Tror att det är den väg Willys funnit vara nödvändig för att hålla lägre priser än de flesta konkurrenterna. Därför accepterar jag att under någon timma gå en tät match med personal, truckar och palldragare.

Fredag disponerar jag för några timmar i Kumla Stadshus. I Hällabrottsrummet, eller vad det heter, ska jag tillsammans med gamla klubbkamrater i IFK Kumla gå igenom det fantastiska material i form av tidningsklipp som fullständigt täcker minst 50 år av Kumlas idrottshistoria. Det blir min första medverkan i den nostalgiska trippen. Saxen har hanterats av gamle IFK-ledaren Calle Lundholm. Klippalbumen fick bli IFKs arvegods efter den värderade ledaren Calle.

Lördag är fotboll live. På Behrn Arena. Mot Djurgården. Ska bli intressant att se den nye finländaren och de två kamerunerna. Och naturligtvis Mattias Jonsson i Djurgården. Jag har hävdat att Mattias aldrig varit så bra som genombrottsåret i ÖSK. Trots allsvenskt guld i Helsingborgs IF och många landslagsuppdrag..

Söndag och måndag blir vilodagar förutom att jag ska producera inlägg till bloggen och göra min dagliga 5-kilometersrunda. Precis som alla dagar.

På tisdag ska jag på min årliga synkontroll på Universitetssjukhuset. Den kontrollen kommer lägligt för på kvällen är det pokerdags. Denna gång i Hovsta. Varför synkontrollen kommer lägligt. Jo, när man spelar poker gäller det att kunna syna med skärpa, antar jag.. Inte bara stöta och bluffa.

Sen är det onsdag igen och lunchträff med Lunchtolvan. Och nu närmar vi oss det ögonblick då vi ska ta ut premiärelvan mot Trelleborg. Tänk vad skönt för Sixten och Alexander att kunna överlåta det jobbet till oss.

Så ungefär kommer det närmaste veckan att se ut för min del.

Bengt



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida