onsdag 27 februari 2008

Moderatbrev obetydligt snabbare än flaskpost

Jag har fått ett mail från Nya Moderaterna i Stockholm. Ja, egentligen är det ett mail-svar på mina oändliga påminnelser om det enda av Nya Moderaternas valöften jag bedömde skulle påverka den ekonomiska situation för min familj. Löftet, som alla läsare av min blogg vet, handlade om en hyresrabatt på 3000 kronor per år till pensionärer över 65 år som bor i hyresrätt. Här är ett utdrag ur mailsvaret:

Hej Bengt och tack för ditt brev!

Vi ville införa en skattesänkning på 3000 kronor per år för alla över 65 år som bor i hyresrätt. Detta var ett förslag som Moderaterna hade med sig i diskusionerna med de övriga i alliansen. Dessvärre var det ett förslag som inte gick igenom hos de övriga i alliansen. Så det blev inget av det. I detta fall går det alltid att följa upp genom att ställa frågor till Kd, Fp och C
....................

Har du fler synpunkter och funderingar är du välkommen att höra av dig igen

Med vänlig hälsning

Sylvia R

Nya Moderaterna Stockholm

Nej, Sylvia R, jag kommer inte att höra av mig igen. Nu har jag fått det svar jag påmint om och väntat på sedan Alliansen tog över. Varför redovisar inte partierna de vallöften de av olika anledningar inte kan uppfylla. Då hade jag redan från början kunnat vända mig till de partier som sabbade min hyresrabatt på 3000 kronor per år. Nu vet jag att regimbytet i september 2006 bara betydde försämrad ekonomi för alla pensionärer i samma situation som jag och min fru.

Jag måste i sanningens namn erkänna att jag fått ett tidigare svar från Nya Moderaterna i Stockholm. Det kom för cirka 10 dagar sedan och löd så här:

Hej Bengt,

Jag måste erkänna att jag inte känner till vallöftet du talar om

Hälsningar
Johan L
Nya Moderaterna
Stockholm

Tack för svaren R och L. Själv heter jag Thörner

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida