torsdag 17 april 2008

TV-sändning i Djurgårdens regi

Jag såg matchen mellan ÖSK och Djurgården på TV4 Sport. Jag uppfattade aldrig vilka de två som kommenterade händelserna på planen var, men letar jag i Djurgårdens medlemsmatrikel så hittar jag nog namnen på de två där. I ärlighetens namn måste jag säga att de inte gjorde några som helst försök att dölja hos vilket lag de hade sina sympatier. De hade inte ens lärt sig uttalet på namnen på vissa phula motståndare i vitt och svart. Planens bäste spelare fick till exempel matchen igenom heta "Gerrkick"

Och egotönten Patrick Ekwall, med uppgift att förmedla intressanta händelser vid lagledar- och avbytarbåsen, lyckades med sin begänsade journalistiska begåvning bara hitta sådana intressanta saker vid Djurgårdens bås.

Vilken himmelsvid skillnad mot när Canal+ har hand om sändningarna!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida