torsdag 8 maj 2008

Misslyckad rullgardinförsäljare

Näringsminister Maud Olofsson vill att fler ungdomar prövar på att bli egna företagare. Jag minns när jag en gång försökte att bli framgångsrik sådan. Jag svarade på en annons "Rullgardinförsäljare sökes". Jag fick agenturen av firman från Härnösand, men jag sålde inte en enda rullgardin vad jag kan minnas. Jag fick så småningom ett brev från firman med följande innehåll: "Till vår stora förvåning har vi ännu inte inte emottagit en enda order från herr Thörner". Jag var då 15 år och fick också besök av en försäljningschef från Härnösand, som kom i en stor öamerikanare upp till stugan i Sånnersta. Det hela slutade följriktigt med att han återtog de rullgardinprover jag emottagit. Behöver det sägas att jag inte fick behålla agenturen

PS När jag tänker efter kommer jag ihåg att moster Dagmar köpte en rullgardin av mig. Hon ville väl vara snäll eller uppmuntra egen företagsamhet. DS

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida