måndag 7 juli 2008

Ett visst erkännande till "den vänlige"

Jag har fått kritik av signaturen "den vänlige" för mitt tilltag att inte föreslå Magnus Wikström i startelvan mot Ljungskile. Jag försvarade mig med att Wikström gjorde en usel insats mot AIK. Trots min hjälp med laguttagningen tog tränarparet Sixten & Alexander ut Wikström i startelvan på Starke Arvids Arena (vad är det för tönt som hittat på det namnet)

Jag vill nu meddela alla, inklusive "den vänlige", att Wikström gjorde en mycket bra insats och var en de bättre i ÖSK-laget. Jag vill ändå inte erkänna att jag tänkte fel. När Glenn Holgersson är fit for fight igen blir det Wikström och inte Bertin Ze som får bli bänknötare.

Hoppas signaturen "ossifragus"som undrade i vilken avseende John Alvbåge är en bättre målvakt än Peter Westman såg matchen i Ljungskile. I så fall behöver jag inte närmare förklara skillnaden.

2 kommentarer:

Klockan 7 juli 2008 kl. 14:04 , Blogger Pierre sa...

Jag var intresserad av att höra din åsikt om skillnaden mellan Alvbåge och Westman. Ditt svar var klart och tydligt, om jag nu tolkade det rätt. Alvbåge är en bättre målvakt än Westman på alla punkter.
Jag blir nu lite fundersam på ditt inlägg där du refererar till matchen mot Ljungskile. Du jämför Alvbåge och Westman i en match där Westman inte var på planen. Jag tror jag förstår vad du menar men blir ändå lite osäker.

 
Klockan 8 juli 2008 kl. 03:17 , Blogger Bengt sa...

Precis som det inte skulle kunna gå att jämföra två målvakter om dom inte agerar samtidigt. Hur skulle det gå till förresten? Jag tycker att Alvbåge är bättre än Westman i allt. Jag nöjer mig med peka på en detalj. När såg du Westman med auktoritet gå ut och plocka till sig en hörna? Inte ofta, väl? Det gjorde Alvbåge vid flera tillfällen mot Ljungskile.

När Westman kom till ÖSK från Ludvika var han enligt många experter den bästa målvakten i den näst högsta serien (Ludvika spelade där den säsongen) Det var uppenbarligen inte bra för Westmans utveckling att under så många år därefter få stå i skuggan av först Anders Karlsson och sedan John Alvbåge.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida