onsdag 16 juli 2008

Nordins upprättelse

Ser i dagens Nerikes Allehanda att allsvenska toppklubbar visar intresse för Nordin Gerzic. Det återstår att se om ÖSK förmår behålla denne bolltalang när klubbar som Malmö FF, Helsingborg och Elfsborg kommer dragande med sina välfyllda pengapåsar. Märklig utveckling eftersom Nordin inte var var mycket värd i vare sig Patrick Walkers eller Urban Hammars ögon. Själv tyckte jag då, förra hösten, att Nordin både nobbades och mobbades av de två tränarna. Så här skrev jag i min blog den 5 oktober 2007:

Tekniskt överträffar han Larsen,, spelsinnet är likvärdigt, han är betydligt yngre än "gammeldansken" och besitter därför inte dennes rutin. Jag talar om Nordin Gerzic, killen som fotbollsfostrats i ÖSK men under de senaste åren firat stora triumfer i Rynninge IK. Numera återbördad till ÖSK men där konsekvent förvisad till reservlaget eller till nöds A-lagets bänk. Denna behandling av denna bollbegåvning har varit densamma vare sig tränaren hetat Patrick Walker eller Urban Hammar.

En säker bedömare som Benny Lennartsson finner det anmärkningsvärt att inte Nordin får chansen och Thomas Nordahl är förvånad. "Men jag har å andra sidan inte sett honom på träningarna", säger Thomas. Så jag och många andra undrar vad Nordin sysslar med på träningarna som diskvalificerar honom till samma chanser som många andra spelare.

Behandlingen av Nordin Gerzic liknar i mina ögon mobbning.

Sixten & Alexander har gett Nordin Gerzic upprättelse.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida