måndag 11 augusti 2008

Nederbörden i Snavlunda räddade semestern

Efter en regnig vecka i Bohuslän är vi nu hemma i soliga Örebro igen. Vi gjorde det bästa möjliga av en vädermässigt omöjlig vecka. Torsdagskvällen, till exempel, gladde vi oss åt SMHI-rapporten att dagens regnigaste plats i Sverige var Snavlunda i södra Närke. Kommer så småningom med en utförligare semesterrapport, men vill redan nu redogöra för mågra iekttagelser jag gjorde vid hemkomsten till Örebro:

1. Vi har passerat genom oräkneliga rondeller under över 100-mils bilfärd men ingen så eländig som rondellen vid Lek- och Buslandet i Örebro.

2. Avståndet mellan centrum och Björkhaga kan fortfarande inte utläsas av den avståndsskyltning som kommunen ansvarar för. Sträckan kan, om man får tro skyltningen, vara antingen 3.1 km, 3.7 km eller 4.0 eller varför inte 4.6 km.

3. I motionsspåret i Lundby finns fortfarande ingen information om vad de spårmarkerande brickorna betyder. Vilket spår år man inne på; 1,5 km, 2,5 km eller 5,0 km? Jag vet, men nya motionärer är förvirrade.

4. Förskolan Gläntan i Oxhagen har fortfarande samma risiga yttre som de haft sedan många år tillbaka. Förresten är jag fortfarande osäker om skolan verkligen heter Gläntan eftersom det på skolans namnskylt saknas flera bokstäver sedan cirka femton år tillbaka.

Det är kanske den regniga veckan i Bohuslän som gjort mig lite grinig. Men visst var det roligt med rekordnederbörden i Snavlunda.

4 kommentarer:

Klockan 12 augusti 2008 kl. 01:18 , Blogger Pierre sa...

Välkommen tillbaka =)

 
Klockan 12 augusti 2008 kl. 04:39 , Blogger Bengt sa...

Tack för välkomsthälsningen. Nu kör vi igen!

 
Klockan 13 augusti 2008 kl. 00:25 , Blogger Vänlige sa...

Välkommen till bloggen igen jag har längtat efter den. Jag har väntat på expertkommentar om matchen ÖSK-Göteborg

 
Klockan 13 augusti 2008 kl. 02:23 , Blogger Bengt sa...

Läs dagens inlägg med rubriken "Vilken värvning" så förstår du hur jag ser på matchen. Det var Kim Olsens match. Och Bassombengs. Och Gerzics. Och Oskar Johanssons. Och Magnus Kihlbergs.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida