fredag 7 november 2008

Lönsam vadslagning

Djurgårdens nyförvärv från Enköping, Sebastian Rajalakson, inledde sin första allsvenska säsong som om han direkt ville ta död på alla spekulationer kring vem som skulle bli året allsvenska skyttekung, Sebastian inledde nämligen med att göra fem mål på de fem första matcherna. Fyra av målen tämligen likartade; inbrytning från vänsterkanten, skott med högern från straffområdeslinjen. Det femte målet gjorde han mot ÖSK på Behrn Arena.. Skott från straffområderlinjen efter djurgårdshörna.

Efter matchen ÖSK-Djurgården, då Rajalakso överlistade Peter Westman, slog jag följande vad med några av mina kamrater i Lunchtolvan;

"Jag slår vad att Sebastian Rajalakso, som gjort fem mål på fem matcher, maximalt gör ytterligare fem mål på resterande 25 matcher. Vadet gäller 100 kronor"

Om jag ska förlora det vadet måste Rajalakso göra minst 6 mål i Djurgårdens avslutningsmatch. En av de två som antog vadet har insett det omöjliga och redan gjort en avbetalning på 50 kronor. Rajalakso har nämligen inte gjort ett enda mål sedan lyckträffen på Behrn Arena i den femte allsvenska omgången. Det värsta är att jag inte kommer ihåg vem mer än avbetalaren som antog vadet, men jag förlitar mig på att det bara finns ärliga grabbar i Lunchtolvan.

Åter till Rajalakso. Nomineringskommittén till klassen "Årets nykomling", vid Fotbollsgalan den 17 november, har inte glömt bort enköpingsgrabbens sensationella inledning av Allsvenskan utan nominerat honom i den klassen. De övriga nominerade i klassen är Helsingborgs Joel Ekstrand och Rasmus Jönsson och "Blåvitts" Robin Söder.

Jag slår vad om att Sebastian Rajalakso inte vinner den klassen. Någon som vill bli av med 100 kronor?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida