onsdag 15 april 2009

Det våras - i sommar- för Sveriges fulaste rondell

Gunnar Spaak på Örebro Kommuns Gatukontor lovar i dagens Örebroarn att den provisoriska s k Lek o bus-rondellen i korsningen Västhagagatan-Åbyvägen skall bli ny, fin och färdig redan i sommar. I och för sig tycker jag mig ha läst liknande utfästelser tidigare beträffande detta usla rondellprovisorium men nu får jag väl tro att Gunnar Spaak menar allvar.

Men tveksam blir jag när läser följande (jag citerar) "Sedan i höstas har vi haft en provisorisk lösning, vilket gett en del arga telefonsamtal, berättar Gunnar Spaak". Jag vill gärna tala om för herr Spaak, eftersom han verkar vara ny på Gatukontoret och förmodligen också ny som örebroare, att dessa betongklumpar, bulldozerdäck, kedjor med mera funnits på plats sedan hösten 2007. Och jag vill gärna tala om att jag inte ringt några av de arga telefonsamtalen utan jag har nöjt mig med stilla undringar, med inslag av en och annan svordom, i min blog.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida