tisdag 14 april 2009

Nattsvart mellan Malmö FF och Örgryte IS

Jag såg "di blåe" och Örgryte IS tåga in på nya Swedbank Stadion i Malmö. Inför en 22000-hövdad förväntansfull publik och säkerligen hundratusentals framför TV-rutorna landet runt. Viftande med det dyrt förvärvade Säsongskortet, det som ska garantera insyn i så gott som alla allsvenska matcher säsongen 2009. Som den här med stort intresse emotsedda premiärmatchen på den efterlängtade nya arenan.

Men alla vi med Säsongkortet fick inte vara med så länge. Ungefär vid tidpunkten då legendariske Bosse Larsson skulle göra symbolisk avspark blev TV-rutan svart. Och förblev svart matchen ut. Stilla väntade jag på att få ett besked och en beklagande textat i rutan, men icke. Jag förvissade mig om att det inte bara var min TV-ruta som var svart och letade förgäves på diverse hemsidor för att få ett besked. I förtrytelse skrev jag ett mail till com hem med förfrågan om vad som inträffat och varför vi "svartrutade" inte fick något som helst besked.

Svaret på mitt mail kom idag. Med beklagande och med svar på mitt kompensationskrav. Jodå, jag skulle få kompensation med 42:-, ett belopp som ska komma mig tillgodo i nästa månadsfaktura. Men, och det bör alla med Säsongskortet notera, vid ppv-sändningar kommer ingen avbrottsinformation att lämnas direkt i rutan utan man får ringa produktionsbolagets servicetelefon där information möjligtvis pratats in. Så det är ingen mening med att sitta där och glo på en svart TV-ruta för att få veta vad som gått snett.

Alla ni med Säsongskortet; bevaka att ni får kompensationen, 42 riksdaler, i nästkommande faktura. Nu håller jag tummarna för att morgondagens match mellan Örgryte och ÖSK kan sändas utan problem. Om inte, kommer jag inte att nöja mig med 42:- som kompensation.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida