tisdag 7 april 2009

Mästerlig publiktippning

Jag har under några veckor haft ansvaret att konstruera tipsrader tänkta att ge en icke föraktfull utdelning till ett relativt stort gäng vinsttörstande gubbar. Trots att jag haft att disponera hela 8 halvgarderingar har tipsen med nöd och näppe gett fler rätt än fel. Högsta antalet rätt har varit nio. Jag har väl i någon mån skyllt misslyckandet på att det varit engelska och inte svenska matcher på kupongerna. Den förklaringen torpederades då jag satte en stolt och säker enkeletta på matchen Elfsborg-Hammarby.

Tänk om det ändå fanns tips och vadslagning på allsvenska publiksiffror, då skulle mina/våra vinstchanser se helt annorlunda ut. Ni kanske har läst mitt inlägg med tips om allsvenska premiäromgångens publiktillströmning, fördelat på de olika arenorna. Omvandlat till Stryktips motsvarar den kvalificerade gissningen säkert 12 rätt med råge.

Det kom i snitt 10800 åskådare till de 8 matcherna. Allra flest kom,som sig bör och enligt mitt tips, till Nationalarenan Råsunda. De 21.000 som såg AIK mot Halmstad öveträffade mina förväntningar med 5.000, vilket jämnade ut sig genom de ca 4000 färre än beräknat som kom till Borås Arena. I övrigt var mina gissningar i allra högsta grad på nivån "kvalificerade".

Jag kan avslutningsvis informera om att nivån 10.000 per match kommer att gälla även för andra omgångens åtta matcher. Allra flest fotbollsentusiaster kommer till nya arenan i Malmö, kanske kommer till och med AIK:s siffra från premiäromgången att slås.

Jag återkommer till fördelningen per arena. Enligt mitt tips alltså. Då får ni också veta hur många som kommer till Behrn Arena och matchen ÖSK-Elfsborg

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida