lördag 16 maj 2009

När hataramsor gav NA-pris m m

ÖSK har avancerat i Svenska Fotbollförbundets Fair Play-liga från en särklassig sistaplats till en 16:e plats med viss häng på 15:e-platsen. ÖSK fick nämligen höga fair play-poäng efter matchen mot Hammarby. Kanske fick delegaten gåvslever på välkommen-mackan?

Har Sixten och Rickard äntligen fått hejd på flåbusarna och bärsärkarna i de vita klubbtröjorna? Och har äntligen Bosse Karlsson och hans underlydande domherrar börjat förstå att Alvbåge raljerar när han bloggar om domare köpta av helsingborgspengar.

Kanske Kubanerna äntligen kan få litet beröm för rumsrent uppträdande. Kanske det till och med kan visa sig i fair play-ligan. Jag erinrar mig i sammanhanget en match mellan ÖSK och Degerfors i Superettan för några år sedan. I avsikt att göra en insats för rumsren läktarkultur utlyste Nerikes Allehanda en tävling mellan klackarna, d v s Vulkanerna och Kubanerna. När jag från läktarplats åhörde ramsorna från klacksektionerna förstod jag att tävlingsreglerna inte kommit Vulkanerna till del. Ideligen skanderade de rödvita supportrarna "Hata, hata, hata Örebro". Vilken klack som fick Allehandas pris på, jag tror, 10.000 kronor? Vulkanerna förstås.

Kanske reglerna för Fair Play-tävlingen inte kommit Matchdelegaterna till del?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida