måndag 15 mars 2010

Grahn en attraktion och provokatör

Inte fick jag mina cirklar rubbade precis (som Arkimedes) av de första matcherna i årets allsvenska. Men några saker är värda att notera. Till exempel dessa:

Inte kunde jag ana att Kalmar FF var så försvarmässigt svagt och framförallt så totalt oförberett på att Tobias Hysén behållit den formidabla målformen över vintern. Skulle tro att Hysén-pojken var beredd på hårdbevakning och därför säkert glatt överraskad över den frihet han fick framförallt av finska nyförvärvet Paulus Arajuuri, som inte höll allsvensk klass. Hade inte Nanne Bergstrand pratat "Hysén" med Tommy Wirtanens klubbkamrat från Mariehamn?

En annan Tobias, Mjällbys Tobias Grahn, blir en attraktion för Allsvenskan och framförallt Mjällby AIF. Han var bäst på plan mot AIK. Tyvärr har han behållit sin otrevliga och barnsliga ovana att provocera i tid och otid.. Den "förmågan" behöver vi minst av allt i svensk fotboll och måste stoppas. Han fick också en varning för sitt tilltag att provocera de lättprovocerade AIK-anhängarna.
Inför seriestarten intervjuades Tobias Grahn av TV4 (Ekwall & co) och avslöjade då att en av hans motståndare i den danske ligan var "ett svin" och att hans erfarenhet av Trelleborgs tränare Tom Prahl var att denne var "ett rövhål".

Djurgården var aning starkare än jag trott, trots att man förlorade med uddamålet mot BK Häcken. Med de gamla ÖSK-arna Mattias Jonsson och Patrik Haginge på planen hade det säkert blivit en poäng att ta med sig hem till Stockholm. Utan poäng blev det bråkigt på tåget till Stockholm med de blårandiga supportrarna. Vad ska hända när de konfronteras med Tobias Grahn?

0-0 i matchen mellan Halmstad och Trelleborg hade jag prickat in i mitt tips, det enda rätta för övrigt av fem möjliga. Hoppas jag också har grundligt fel i mitt tips att också kvällens match på Behrn Arena ska sluta mållöst.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida