tisdag 15 januari 2013

HKSK vá dé!

I mitt föregående inlägg kommenterade jag samgåendet mellan simklubbarna i Hallsberg och Kumla och hur man efter mycken vånda krystat fram det nya klubbnamnet KUMLA-HALLSBERGS SIMKLUBB. Nu läser jag att man också avgjort tävlingen gällande en ny klubbramsa. Det segrande förslaget blev

HKSK det är vi - vi ska simma med teknik
Simma snabbt det ska vi göra,
dyka, simma, vända, köra
HKSK!

Det var när jag läste det här vinnande förslaget som jag insåg mitt misstag. Jag raljerade över det något fantasilösa namnet Kumla - Hallsbergs Simklubb KHSK när det rätta skulle vara Hallsberg-Kumla Simklubb HKSK. Så går det när man ska försöka vara rolig på andras bekostnad



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida