måndag 22 oktober 2007

Kronblom come back!

Allsvenska kontraktet är klart och planeringen för nästa år har redan börjat, hoppas jag. Allting förefaller ha fått vänta tills serietillhörigheten varit klar. Kul förresten med den nya 16-lagsallsvenskan. Nu börjar det likna en riktig liga av internationellt snitt. Det hjälper väl inte om jag upprepar att "vá vá dé já sá" för det är väl ingen som kommer ihåg alla mina inlagor om att Allsvenskan bör bestå av 18 lag, eller åtminstone 16. I ÖSKs Matchprogram, i klubbtidnignen ÖSK-aren och i Örebroar´n,

Lagkapten Joel Riddez vill ha en tränare med en klar spelidé som han har kraft att konsekvent genomföra och när det gäller spelarförstärkningar ska det helst vara några "elaka och kaxiga jävlar". Och så viktigast av allt; tycker jag, en come back av mascoten Kronblom Och då menar jag den blåklädde gubben med gul väst som blandar sig med publiken under matcherna. När han inte intar ryggläge i mittcirkeln. Riv gärna statyn om nån mår illa av den, men låt Kronblom live komma tillbaka. Stackars Joel, som inte har fått känna av kraften i Kronbloms mascot-styrka.

När det gäller statyn dräller det in protester mot Bo Liljedals insändare om världens fulaste staty till NA:s insändarredaktion, Nåja, det är kanske en överdrift, men en har i alla fall kommit in. Den kom häromdagen. Om jag förstått insändaren rätt så tycker denne att det är just förebilder som Kronblom som ungdomen behöver idag.

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida