måndag 22 oktober 2007

Örebro SK 100 år

Nästa år fyller Örebro Sportklubb 100 år. Jubileumsfestligheterna kommer att kulinera i födelsemånaden oktober.

En idrottsförenings historia finns ofta dokumenterat i protokoll, verksamhetsberättelser, tidningsklipp och personliga, nedtecknade minnen. Men det är också summan av många människors ej nedtecknade och heller ej heller på annat sätt dokumenterade minnen av händelser och personer i föreningens liv.

Jag tänkte att jag skulle bidra med mina minnen. som i varje fall sträcker sig över 60 av de 99 åren. De minnen jag ska berätta om gäller både små och stora händelser, intressanta ibland kanske bara för ett fåtal men kanske också ibland för ett större antal. Kanske jag minns fel i något fall och i några detaljer, men då förväntar jag mig rättelser och korrigeringar av andra som var med . Jag kan till att börja med dela upp mina 60 "ÖSK-år" på följande sätt:
8 år som aktiv i ungdomslag och seniorlag i fotboll
15 år som tjänsteman på fotbollskansliet
5 år som medlem i ÖSK-gruppen Lunchtolvan
32 år som "bara" ÖSK-anhängare

Jag planerar att den närmaste tiden presentera ett minne per dag. Det första kommer kanske redan idag. Men jag är rädd att det är fotbollsminnena som kommer att dominera

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida