lördag 20 oktober 2007

Grannens grabb har skrivit på för HalmstadsBK

Jag kan inte hantera den nyheten på annat sätt än att gratulera Halmstads BK, lyckönska Markus Gustafsson och beklaga Örebro SK. Jag hade i det längsta hoppats att Markus, som jag följt sedan han inte var större än bollen han alltid hade i omedelbar närhet, skulle välja ÖSK. Markus förklarar sitt val med att HBK är framgångsrikare i att ta hand om talanger än ÖSK. Jag är inte så säker på att han är rätt ute, men det är klart att man undrar när inte den talang som Nordin Gerzic besitter tas tillvara.

I dag är det allmän städdag i Björkhaga, en dag då alla skall hjälpa till. Även HBK:are in spe. Då ska jag tala om för Markus vilket helsicke han kommer att få i Halmstad. Man är inte nådiga mot nykomlingar i den klubben. Alla nykomlingar får t ex hoppa i, simma och samla upp alla bollar som sparkas ner i Nissan vid matcher och träning. Det sägs att långsparkare Jönsson avslutar alla träningar med att förpassa ett extra antal bollar ner i vattnet. Bara för att jävlas.
Och han tränaren, Janne Andersson, är inte bara tränare han är ämneslärare på gymnasiet också. Ämnet är pennalism. Och ekonomin är usel så var inte säker på att du får ut den lön du har förhandlat dig till. Fredrik Ljungberg-pengarna är slut för länge sedan. Man äger inte ens den åker man spelar på. Det är Örjans vall!

Lite mer allsvarligt. HBK har positiva erfarenheter av försvarspelare från Örebro. Under flera år var Peter Henricsson en klippa i HBK-försvaret. Han valdes, vill jag minnas, till Hallands bäste fotbollsspelare ett år. Peter återkom till ÖSK 1988 och var en viktig kugge i den "Dala-vall" som var tungan på vågen då ÖSK tog sig upp i vår högsta serie.

Bengt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida