tisdag 23 oktober 2007

Pokervinst ger snabbare bredband

Det ädla kortspelet Poker har fått en renässans. I varje fall är nätpoker riktigt i ropet. Själv är jag sedan 15-20 år med i ett pokergäng som har över trettio år på nacken. Så visst betraktar vi oss som pokerproffs fast insatserna och vinsterna/förlusterna inte på något sätt tangerar hasardgränsen.

Nuvarande laguppställningen består av tre örebroare, en från Kumla och en från Pålsboda. Var och en har att vara värd i viss turorning..I värdskapet ligger att hålla med kortlek (allt sämre än Öbergs godkänns inte), bjuda på kaffe och en någorlunda påkostad måltid. Under de år jag varit med i gänget har jag noterat det märkliga förhållandet att spelarna från de två orterna utanför Örebro är mer beroende av hemmaplan än örebroarna. På något sätt sviktar självförtroendet när de kommer in till sta´n, ungefär som ÖSK har sviktat på bortaplan i år. Jag vill inte gärna tro att de manipulerar med kortleken på hemmaplan.

Hur det har gått för mig personligen.? Roligt att du ställer frågan. Ja, utan att överdriva eller skryta kan jag påstå att utan pokerspelet hade jag fått välja ett billigare bredband med lägre hastighet än jag har nu.

Nästa match går i Kumla. Efter det hade jag tänkt mig att investera i en elektrisk skruvdragare.

Bengt


Så har jag i varje fall inte sagt för mycket.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida